DUA RIBU TIGA BELAS
Posted on Tuesday, January 1, 2013, ϟ 2 comments



Dah 2013.Cepat sangat masa berlalu,terlalu cepat.Hari nie aku dah masuk umur 21 tahun aku.Insyallah aku dah bersedia untuk menikmati dan menjalani hidup 21 tahun aku.2012 terlalu banyak dugaan,rintangan sehingga buatkan aku rasa nak jatuh.Tapi bak kata orang jangan mudah mengalah dengan masalah,semua masalah ada jalan penyelesaian kan.Allah duga aku sebab dia nak aku jadi budak yang lebih kuat dan tabah dari sebelum nie.

Betul jugak cakap orang kalau Allah itu tak bagi ujian buat kita macam mana kita nak tahu yang Allah itu sayang kita.Aku lansung tak pernah menyalahkan takdir atas semua yang terjadi.Insyallah aku akan ajar diri aku untuk tidak pernah cemuh pada takdir.Tapi Allah itu adil.dia bukan sahaja turunkan ujian buat aku,dia juga turunkan pelangi yang indah buat aku untuk aku rasa sebenarnya banyak lagi benda yang baik dalam hidup ini yang boleh aku rasa.

Walaupun pelangi yang Allah hadiahkan untuk aku itu tak lama tetapi aku bersyukur.aku tahu Allah jaga diri aku dan cuba jauhkan aku dari sifat lupa diri.Sebab itu Allah beri aku pelangi dan tarik semula pelangi itu dan gantikan dengan ujian semula buat aku untuk aku terus kekal tabah dan sabar.DUA RIBU DUA BELAS adalah tahun yang mengukir suka duka dalam hidup aku.

2012 jugak tahun yang banyak mengajar aku untuk terus faham dan selami apa itu cinta.Insan-insan istimewa hadir dalam hidup aku dan tinggalkan corak cinta dan kasih sayang masing-masing.Alhamdulillah setiap persatu tinggalkan kesakitan tersendiri yang memberi pengajaran dalam hidup aku bahawa cinta Allah itu jauh lebih agung dan tinggi.Cinta Allah itu kekal sehingga akhirat kelak.Itu yang pasti.Dan tak kurang juga ada yang memberi dan mengajar aku bahawa cinta itu bukan buta,masih ada cinta yang suci yang ikhlas.Terima kasih :D

Sebenarnya sejauh mana,serancak mana,sehebat mana kita merancang tetapi kalau dah tertulis yang dia bukan milik kita atau senang difahami dia bukan jodoh kita, seharusnya kita patut terima.ALLAH IS THE BEST PLANNER.Allah itu tak akan menguji melebihi kemampuan hamba-hambanya.Sebanyak mana air mata yang kita titiskan dalam dunia ini,sebanyak itu jugalah kegembiraan yang kita ada dalam dunia ini yang sebenarnya kita tak sedar.

DUA RIBU DUA BELAS juga menyaksikan dan meguji kekuatan aku yang paling tinggi apabila aku diuji dengan kehilangan ibu aku sendiri.Aku kuat,aku tahu aku kena kuat,semua ini telah tertulis oleh Allah.Aku harus percaya dan sedar dariNYA kita datang dan kepadaNYA juga kita akan pergi.Kelak aku juga akan merasa saat sedemikian.Ibu aku sudah pergi menemui ilahi dan aku harus teruskan sisa-sia hidup yang ada.Insyallah aku akan kuat.

Allah itu tersangatlah adil.Dia tahu apa yang terbaik untuk setiap hamba-hambanya.Sempena tahun 2013 ini aku harap aku mampu untuk harungi segala dugaan dan ujian yang bakal mendatang.Aku harap segala pengorbanan yang aku lakukan dalam hidup membuahkan hasil.Aku percaya Allah itu sedang persiapkan sesuatu yang terbaik atas segala ujian yang telah diberi olehNYA kepada aku.

2013 sudah membuka tirai bermakna aku harus membuka langkah untuk terus berjuang bagi hari-hari yang akan datang.Kuatkanlah iman aku,cinta aku,sayang aku,kasih aku,sabar aku untuk segala perkara di dunia ini. amin..Kadangkala kita merasakan dunia ini terlalu tidak adil buat kita sedarlah sebenarnya Allah sedang membuka mata kita untuk sedar bahawa dunia ini lebih dari adil buat kita,Allah menguji kita sebab Allah sedang beritahu kita bahawa masih ada manusia lain yang menerima ujian lebih hebat dari kita.Assalamualaikum 2013,insyallah berharap tahun baru ini akan memberi sesuatu titik positif dalam hidup aku.Amin J

Zaney: Hidup perlu diteruskan walaupun sakit,perit,terseksa.Percaya pada janji Allah setiap orang akan diberi olehNYA rasa kebahagiaan.Alhamdulillah 2013 sempat menunjukkan rupa bermakna Allah juga masih berikan kita kesempatan untuk bernyawa dan yang pasti Allah juga masih memberikan kita peluang untuk kita terus memohon kepadaNYA :’)


Kotak Kehidupan

About|Post|Follow


Shazney Rahman



Last Entries

Copyright© 2011 : Hafiz Zulkafly. All Right Reserved.