Senyum
Posted on Sunday, April 15, 2012, ϟ 0 comments

Kadangkala untuk senyum memerlukan tunjuk ajar.bukan tunjuk ajar dari orang sekeliling tapi dari diri sendiri.ajar hati sendiri untuk kekal senyum untuk hari hari yang akan mendatang.kehilangan bukan penamat untuk segalaya.life must rock on kawan.sakit bukan penyebab untuk matikan senyuman yang kita ada.dengan senyuman kita akan rasa semangat yang ada makin utuh walaupun sakit yang masih ada belum pulih sepenuhnya.kita hidup bukan mengejar kesempurnaan tetapi untuk mendekatkan diri dengan kesempurnaan tiada sebab untuk tidak boleh.
 Walaupun ada ketikanya kita merasakan dunia kita gelap tanpa sebarang sinar ingat satu perkara.Tuhan sentiasa ada.dia cahaya yang setia bersama kita dikala susah dan senang.Kata orang bila kita sering diuji tandanya tuhan itu sayang kepada kita,tandanya dia tak pernah lupakan kita.oleh sebab itu dia turunkan pelbagai dugaan kepada kita agar dapat melihat kita menjadi hambanya yang kuat dan tidak cepat melatah dengan sebarang ujian.kadang kadang apa yang kita harapkan tak selalunya itu yang kita dapat.

Bila manis yang kita beri tapi pedih yang dipulangkan cuma senyum sahaja.tuhan maha melihat.apa yang dibuat mungkin itu yang akan dibalas kelak.it called karma.belajar memaafkan walaupun sesuatu itu tak layak diberi kemaafan.tak guna menyimpan dendam separuh gila kalau lansung tiada gunanya sehingga memakan diri sendiri.dendam itu juga salah satu penghalang untuk kita terus mengukir senyum untuk hari seterusnya.jadi teruskan berusaha untuk terus belajar mengukir senyuman walaupun sakit.

Zaney: Kata orang aku terlalu suka senyum tanpa pedulikan kepada sesiapa aku senyum.aku cuma membalas kata kata itu dengan senyuman tanpa sebarang komen.tahukah dengan senyuman buat aku rasa tenang dan bahagia walaupun aku sakit.masalah aku akan mengecil buat seketika bila sebaris senyuman aku hadiahkan kepada orang sekeliling walaupun orang itu aku tidak kenal dan buat aku rasa nak tergelak macam pontianak perasan lawa bila senyuman  aku tidak dibalas malah dihadiahkan dengan jelingan.kaum aku jugak yang selalu melakukan hal sedemikian.sungguh kesian kepada golongan tersebut.Aku prihatin :D

Kotak Kehidupan

About|Post|Follow


Shazney Rahman



Last Entries

Copyright© 2011 : Hafiz Zulkafly. All Right Reserved.