Manusia :D
Posted on Tuesday, January 31, 2012, ϟ 0 comments

Manusia macam2 ragam kan.ada yang macam tu ada yang macam nie.betoi la orang kata manusia nie rambut ja sama hitam tapi hati lain2.honestly dulu aku selalu tekankan yang aku sangat2 benci orang penipu.memang hakikat aku tak boleh terima lansung orang tipu aku kena pulak orang yang menipu tu orang yang tak pernah aku sangka.hmm apa guna aku benci,meluat segala kan.yang jadi tetap jadi.aku terlupa satu lumrah kehidupan setiap manusia pernah buat silap,bukan namanya manusia kalau dia tak pernah buat silap kat atas dunia nie.

Dan sekarang baru sedar menipu bukan semata2 untuk menghindar tapi jugak untuk kebaikan.kenapa perlu mencaci gila2 kan sedangkan di sebalik menipu tu kdg2 ada niat murni.ok lah sekarang prinsip BENCI KEPADA SI PENIPU mybe kena tukar REDHA KEPADA SI PENIPU.beri peluang pada diri sendiri jugak orang lain.senang sapa pun tak payah nak rasa nikmat makan hati.tipu lah kalau kena tipu tu manis,sakit sangat kan,air mata ja yang boleh cerita semua tu.tapi cuba think positif semua benda yang jadi mesti bersebab.

Orang gila jadi gila pun bersebab kan.malas nak serah hidup pada takdir semata mata.Allah tak pernah kata hidup nie bergantung pada takdir ja.sebaliknya cuba ubah takdir kita jadi lebih baik kan.kalau hidup kat dunia nie cuma nak cari yang sempurna better pi ikat tali kat kipas gantung diri ja kan.kalau semua nak yang indah ja lama2 kita riak jugak sebab tak pernah rasa nikmat

Susah.hidup memang ada saingan.saingan memang buat kita bangkit tapi kadang2 saingan jugak buat kita rimas.that why jaga hak masing2 dan jangan kacau hak orang lain.takut yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran pulak.apa pun dugaan yang datang dalam hidup cuma perlu sabar.kadang2 sabar tu memang sakit tapi ganjaran yang kita dapat lebih hebat dari apa yang kita fikirkan.keep smile :)

Kotak Kehidupan

About|Post|Follow


Shazney Rahman



Last Entries

Copyright© 2011 : Hafiz Zulkafly. All Right Reserved.