Letup di Langkawi :)
Posted on Monday, January 30, 2012, ϟ 0 comments

Assalamualaikum salam yang cukup bangga sebab hari nie nak cerita pasal Pulau langkawi ja.seusia umur 20 tahun first time jejak kaki kat pulau yang banyak sumpahan tu.ok kat sini semua boleh panggil aku orang kedah murtad sebab tak penah jalan abeh kat negeri sendiri kan.benda pertama yang aku fikir sebelum pi Langkawi tu LAUT.nak redah laut dlm masa yang agak lama sedangkan naik feri dari sini nak pi seberang Penang pun aku dah fikir macam2 nie pulak dari sini nak pi Langkawi.terpaksa lalui jugak even hati nie berat kan.terpaksa letak tepi sat perasaan takut tu.bila dh naik macam2 fikir,kalau karam macam mana,kalau tiba2 ombak besar macam mana.jahat sangat kan otak aku fikir?dah sampai kat tengah laut ada rasa gayat jugak sebab feri langgar ombak,sumpah muka dah lain tapi saja buat cool haha.satu pengakuan jujur selama 1 jam 40 minit dalam feri aku dah dapat satu benda.aku dah tak takut laut.serius dah tak takut haha pulun kan aku.!benda kedua yang aku dapat kat sana.aku dah tak takut tinggi,serius segala mak nenek gayat aku dh buang start naik kabel car kat sana.seumur hidup aku tak penah naik kabel car atas satu alasan.aku memang takut tinggi.kabel car tak kan pernah ada dalam kamus hidup aku.thanks untuk kawan yang sentiasa ada merangkap jurupandu di Langkawi Keon n Jannah sebab ajar jugak aku naik kabel car buktinya sekarang aku dah takut.i love you laa.tak semua moment tu mesti manis kan ada jugak yang ngeri.nak taw apa?bila orang yang jarang bawak kereta mula nak bawak kereta macam tu la jadinya.Khairun Nisa Hamzah maybe tu pertama kali dan terakhir kali aku naik keta dengan dia.lepas nie kalau aku nampak dia yang jadi driver aku sanggup turun tahan bas haha.peristiwa kereta stuck tengah2 bukit yang agak tinggi memang betoi2 buat aku fobia.aku sanggup naik Jannah yang bawak dari keon yang bawak,aku tak payah risau,tak selesa macam keon bawak.gila takut aku naik ngan keon.lawak betoi la princess air mata tu.yang tak berapa puas hati aku tidoq dalam kereta.kenapa mesti aku tidoq time travel macam tu.mata oh mata kenapa la kejam sangat buat aku macam nie hoho.tak pa lah yang penting sempat jejak kat sana jugak.haha sini nak pulun tunjuk tempat yang aku pi.diam sudah jangan kutuk apa.
cable car Langkawi,sampai sekarang masih dok tak sangka aku mampu naik cable car bapak tinggi macam nie :P

cantik kan pemandangan dari atas.percayalah cuma Malaysia yang mampu ada semua nie,tak perlu berabis duit travel ke luar cukup setakat dalam Malaysia.bangga terus jadi anak Malaysia :)
Pantai Cenang di Langkawi,Kedah.ciptaan tuhan memang tiada tandingan :D
Tak dak benda yang boleh cakap bila tengok time matahari terbenam macam nie
Bersihnya Pantai Kok sebersih hati rakyat Malayisa haha :)
Nama ganas.macam seram nak pi.Pantai Tengkorak.tapi tak setengkorak bila sampai kat sana :)
Pantai Pasir Hitam.kenapa mesti hitam.tak sempat nak kaji.mybe ada sumpahan dulu2
N last terima kasih Ismail Group kerana menyediakan pakej jualan coklat dengan harga yang berpatutan haha :P
Setakat tu dulu.nak lebih lagi pergi sendiri.sumpah tak akan kecewa bila sampai sana.Cuti-cuti Malaysia lebih baik dari Cuti-cuti luar Malaysia :)

Kotak Kehidupan

About|Post|Follow


Shazney Rahman



Last Entries

Copyright© 2011 : Hafiz Zulkafly. All Right Reserved.