Bahagia bila tengok orang lain bahagia :)
Posted on Saturday, January 7, 2012, ϟ 0 comments

Ok dah usha entry tu haa.honestly mmg bahagia bila tgk orang lain bahagia.ini tidak fake sama sekali.!semua manusia berhak bahagia kan.kita org kat sekeliling nie tumpang la bahagia utk depa kan.kadang2 sentap jugak kan bila tengok orang yg kita penah sayang dah bahagia pun sekarang tapi bukan dengan kita maybe dengan orang lain.peringatan nie satu statement yang umum tak dak kena mngena dengan sapa pun.hope dapat baca sambil senyum nampak gigi ok hihi.

Ok smbung balik pasal sentap?ada dua kategori sentap nie,sentap sekejap or lama?klu sat ja tu alhamdulillah la kan.buat apa nak meratap benda yang memang dah bukan milik kita.klu yang lama sangat meratap tu hah meh sini nak bagi ckit nasihat free.tak salah pun nak jatuh cinta.semua org berhak jatuh cinta.semua org berhak menyayang n disayangi.tapi yang nilai cinta cuma hati,hati kita yang nilai semua tu.kalau kita jatuh ari nie jgn risau satu ari kita akan bangun lebih maju dari sebelum nie.

Sedih nie bersifat sementara ja.aceyh hah tgk aku dah bawak kuaq ayat karangan bm aku dah nie haa huhu.ok2 balik ke tajuk asal.sedih nie senang cakap bukan boleh layan sangat.ok la memang senang cakap camtu kan.tapi nak buat susah.tipu sangat2 klu aku tak pernah rasa kecewa sebab cinta.ada satu cara untuk nak buang semua tu.ok first ikut cara cikgu aku dulu k.klu kita ditinggal gf/bf jangan terus down tapi cakap dalam diri "eleh nak tolak aku konon,ish setakat hang pi beduyun mai kat aku,tak payah cari depa sendiri yang mai"haha lawak kan?camtu la perasaan aku bila aku dgr cikgu aku ajar camtu.sumpah aku gelak sungguh2.

Ada baguih jugak cabar diri cmtu kan.ok cara aku pulak simple ja.sedih kena ada jugak.kita bukan hati batu kan tak dak perasaan lansung.layan sat sedih tu 2,3 hari.bila dah rasa tenang ckit cuba buka ati untuk orang lain.selagi dok tunggu benda yang ntah mai or tak kat kita bek bukak hati tu untuk org lain.selagi kita tunggu selagi tu kita tanggung sakit.aku dah penah rasa so cuba la buat benda yang memang tak dak faedah tu klu nak rasa terus sakit n buang ayaq mata,bukak ati tak bermakna kena tima cinta baru kan,jgn slh faham mksud tu,bkak ati means kita bg jgk peluang org lain dkat dgn kita even kita tak tangkap cin ngan dia pun skurangnya kita rsa diri nie still dipandang tak la trus down kan.tak semua manusia perfect kan tapi setiap manusia allah bagi keistimewaan kan.allah tu tak pernah kejam.

Jangan pernah slah takdir.memang kdg2 kita cuma serah pada takdir tapi allah tak pernah larang kita cuba ubah takdir ke arah yang lebih baik.tu sebab allah suruh hamba dia usaha.tu ja nsihat yang simple n dijamin free.tak semua orang boleh ikut cara nie kan.yang betoi2 kuat ja mampu nak ikut.haih sekali sekala cabar diri tu ckit tak leh ka?taun baru nie kawan cuba tanam azam jadi budak kuat ckit.ada boleh ka?klu  nawaitu ikhlas insyallah tak dak masalah pun nak cuba.aku cakap nie dari pengalaman bukan sembang kosong.dah letih buang ayaq mata dah haha.ayat ganas tu.

Hope benda nie serba ckit boleh bagi semangat,nasihat terakhir sebelum ttup entry,kenapa kita rasa sedih,down,kecewa,rasa mcm hdup dah berakhir sebab cinta?sebelum tak jumpa cinta kita ok ja,tak pernah pun wujud perasan camtu.cinta tak pernah salah tapi atas diri kita sendri.cinta tak pernah ajar kita jadi lemah tapi cinta ajar kita jadi kuat.bak kata pepatah "kita hidup kat dunia nie bukan untuk cari orang yang sempurna untuk dicintai tapi cuba cinta orang yang tak sempurna dengan cara yang sempurna".sumpah pepatah nie tak pernah tipu,cuba letak benda nie dalam diri.insyallah tak kan timbul istilah CINTA ITU BUTA :)

Kotak Kehidupan

About|Post|Follow


Shazney Rahman



Last Entries

Copyright© 2011 : Hafiz Zulkafly. All Right Reserved.